את הפוסט הזה שעלה ב-12/12/2013 החלטתי להעלות שוב בעקבות המצב הבטחוני אליו נקלענו לאחרונה. מתוך אמונה שהמצב ישתפר במהירה ויחזור לקדמותו ונשוב לפקוד בהמונינו את עיר הבירה.

בתי הגיע לביקור מולדת מקנדה המושלגת והימים החמימים והנעימים האירו לנו פנים וזאת כמובן בנוסף לחמימות והנעימות שעטפה את לבי. אחת התכניות שהחלטנו להוציא לפועל היתה לבקר בירושלים וזאת עשינו.

יצאנו בבוקר מאיר ונעים ירושלימה והתחנה הראשונה היתה בקפה קדוש הממוקם בשלומציון המלכה 6, קרן קדוש השף קונדיטורית המדהימה אירחה אותנו בקפה המקסים המקרין ניחוח וסטייל אירופאי , המקום היה גדוש סועדים ולמרות זאת ישבה קרן איתנו ודאגה לפינוקים פרט לארוחת הבוקר שאכלנו ובין היתר התענגנו על מאפה ריקוטה עלים והמתכון יהיה בסוף הפוסט.

לאחר שיצאנו מדושנות הדבר ההגיוני ביותר היה לצאת להמשך רגלי וזאת עשינו , פנינו לכיוון ממילא הנמצאת ממש בקרבת מקום, היו אלה ימי חג חנוכה ולכן היו מטיילים רבים ובנוסף לאורך ממילא היתה תערוכה  פסלים הומוריסטית יפהפיה, בסוף ממילא התגלה נוף מקסים של ירושלים העתיקה ומשם היתה אפשרות להשקיף על כל הסביבה.

משם צעדנו לאורך רחוב יפו הארוך כשבאמצע עוברת הרכבת הקלה והמוני אדם מכל העולם מסתובבים שם והיעד היה שוק מחנה יהודה אליו הגענו לבסוף, מיד נכנסנו לעולם של צבעים, טעמים, ריחות וקולות, בתי ליקטה לה תבלינים אותם אין להשיג בקנדה, אני קניתי סלסילות תות שדה איתן אכין כבר משהו טעים בהמשך וסבבנו בין הסימטאות וספגנו את כל האווירה המיוחדת.

בסיום הגענו למסעדת ג'קוס סטריט Jacko's Street  שהשפית קרן קדוש המליצה לנו בחום , הנמצאת בשולי השוק  ברחוב השקמה 6, מסעדת שף כשרה בניצוחו של שף זכאי חוג'ה, המסעדה מעוצבת כרחוב מרהיב, במרכז המטבח וניתן לראות את כל עבודת השף ועוזרו המכינים מנות מגוונות עם חומרי גלם טריים שהשף קונה כל בוקר בשוק ולכן הוא נקרא השף המסתובב. אמנם היינו עדיין שבעות מארוחת הבוקר המהנה אך לא יכולנו לוותר על המנות הנהדרות והמושקעות מבחינת המרכיבים והעיצוב.

מאפה ריקוטה עלים

מריחה:

ביצה

אופן ההכנה:

-מחממים תנור ל-200 מעלות.

-מרדדים את בצק העלים לעובי 1/2 סמ חותכים לריבועים בגודל 15*15.

-מערבבים את חומרי המלית.

-שמים במרכז כל ריבוע כף גדושה מהמלית ומקפלים את פינות הריבוע הנגדיות ולוחצים כך שיתאחדו.

-ממשיכים עם הזוג הנוסף.

-מברישים בביצה טרופה ומכניסים לתנור ל-15-20 דקות, עד הזהבה.