סדנת בוטיק לעיצוב שולחן לפסח

בערב אביבי ונעים, כשבוע לפני פרוס חג הפסח הוזמנתי לסדנת אירוח ועיצוב שולחנות אצל ענת טופל המוכשרת, העוסקת בהפקת אירועים, עיצוב וסטיילינג , אותה  ואת כישוריה אני מכירה כבר מספר שנים.
ענת פתחה בהסבר על פעילותה, היא מכנה את הסדנאות אותן היא מקיימת כסדנאות בוטיק משום שהן מצומצמות, בכל פעם נערכות סדנאות בהתאם לנושא והפעם הנושא היה כמובן שולחן הסדר שהוא אחד האירועים המלחיצים את המארחים וכבר כאשר פוגשים מכרים נשאלים:אצל מי הסדר? כמה אנשים יהיו?וכו' וכבר שאלות אלה מוסיפות ללחץ שממילא נתונים בו ועלינו לזכור שמארח נינוח/ או לא מקרין על אורחיו את האווירה.

השאלה הנשאלת מדוע מתקיימות בכלל סדנאות שכאלה, הרי כל אחד מעצב את השולחן כבר שנים והתשובה, רוצים להיות יצירתיים, לעשות דברים קצת חדשים ואחרת.

ישנם כמה כללי יסוד בארוחה רבת משתתפים, כמו בפסח:
יצירת אווירה-יש לקבוע את הקונספט כלומר הרעיון המרכזי, דבר ראשון יש להחליט על צבעים, עלינו לקחת בחשבון שלאוכל יש צבעים רבים, לכן פרט לאוכל יש לחשוב על 3 צבעים מנחים כגון: אפור כסוף, ירוק וגווני וורוד. יש לציין שירוק של עלים אינו נחשב לצבע נוסף. עלינו ליצור הרמוניה נעימה לעין בין צבע השולחן לסביבת הבית וכאן אין כללים, מה שקובע הוא אם אנו מרוצים אז המלאכה עשויה.
עלינו להתאים את השולחן לסועדים, אם נניח יש ילדים לא נשים דברים שבירים ודליקים.
תכנון-להשתדל שיהא קשר עין בין הסועדים, לתת תחושת ביחד. יש בעיות של גדלי שולחנות שונים שיש להצמידם, איך מסווים זאת, אם חסר מקום כדאי לשים שולחן קטן בצד למשקאות .

המפות-לא תמיד מתאימות לגודל השולחן ואז ניתן לפרוש ראנרים לרוחב השולחן שיהיו כחלק מהמפה והצלחות לא מונחות דווקא עליהם.
כלים לא תואמים-ניתן להסוות על ידי סידור זהה על הצלחת, בעזרת המפיות החל ממפית מבד הזרוקה על הצלחת, גרברה  שהיא בעלת נוחכות מרשימה מונחת על המפית .

מרכז שולחן, כן או לא? הוא מוסיף לעין אך אין מקום לאוכל, הפתרון לסדר מרכז בתחילה, ליצור את הוואו הראשוני, ניתן לעשות זאת על מגש או צלחת ואחר כך ניתן להסיר בקלות.
צלחת הפסח-לא חייבת להיות הצלחת המסורתית, ניתן להמיר בקעריות קטנות בעיצובים שונים.

שי אישי-נחמד להכין הפתעה קטנה בצורת שי אישי לאורחים, ליצור שקיק מבד, להכניס פנימה אגוזים ולסגור בחובק מפיות.

סימון מקומות-מומלץ לסמן מקומות וניתן לעשות זאת בצורות שונות,לחבר את השם עם קליפס קטן למפית,או לחבר בצורה שונה את השם למפית .
נרות על השולחן-משרים אווירה חגיגית ונעימה, להכין כלי זכוכית , להכניס פנימה פריטים יפים שישקעו כמו שרשרת פנינים על חוט דיג, יוצקים מים ומעל מניחים נר, אפשר לטפטף 2 טיפות צבע מאכל לצביעת המים.

מפיות-מבד או נייר, ניתן לעצב בצורות שונות, יפה לקחת מפית מבד ולעוטפה באורגנזה ולהשחיל חובק מפיות,ניתן להשתמש בחובקי מפיות הנקנים בכמות ובזול.
שולחן בעל מראה דרמטי ומיוחד הוא השולחן השחור-מפיות מאורגנזה,סידור ורדים בכוסות, כשבכל כוס מכניסים תחילה עלים, יפה להניח מראה (יש בגודל מתאים באיקאה) ועליה כלי הזכוכית.
שולחן מעניין נוסף הוא שולחן האביב-ניתן להציב במרכז השולחן כלי ולהכניס לתוכו עציצוני תבלינים ולשלב מעט פרחים ושימו לב לאביזר החיוני שענת מחזיקה בידה, שפריצר/ מתז המחייה פרחים ונפשות.

מקווה שסייעתי לכם ולו במעט רעיונות שטרם חשבתם עליהם.
אשוב עם עוד רעיונות לקראת שבועות.

 

עוד מתכונים

בצק פריך רב תכליתי

בצק פריך שמתאים למבחר סוגי עוגיות, שימרו לפורים, למימונה ובכלל

עוגת פרג עסיסית

עוגת פרג עסיסית אני מאוהבי הפרג, תמיד מקבלת בברכה עוגות,עוגיות ומאפים מלוחים עם פרג ובמיוחד בפורים אינני מפספסת הכנת עוגת פרג והפעם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חיפוש

הירשם לניוזלטר​